Dileme nema,ako zatražite savet naših stručnjaka i servisera. Naravno savet je besplatan, a glava ne boli….
Dvotaktni vanbrodski motori, kod nas popularan naziv pente proizvodili su se u rasponu snage od 1,1 do 228 kW snage. Zbog odsustva ventila, bregaste osovine, kartera za ulje i drugih delova, dvotaktni motori su lakši od četvorotaktnih iste snage.
Do sada neprevaziđena konstrukcija TOMOS penti i dalje hara Savom, Dunavom, Tisom,Tamišem…
Reklamni plakat (1995. g), TOMOS 4 TRAVELER sa rezervoarom i TOMOS 4.
Naravno od kada je Honda prva uvela četverotaktni model, većina proizvođača ima 4-takta u osnovnoj ponudi.
Prednost je gotovo upola manja potrošnja i manje zagađenje, pošto ova generacija motora troše isključivo bezolovni benzin. Za razliku od dvotaktnih motora, kod četvorotaktnih motora ulje sipate u karter. Ovi motori su se pokazali kao pouzdano i ekonomično rešenje.
Ali ako pogledate unutar servisa, mnogo je više četverotaktnih motora – od elektronike do beznadežne zamenske plastike.
I na kraju savet, pre kupovine polovnog motora, nisu vam dovoljen četvero očiju, jer po Marfijevom zakonu, uvek se gasi na sred plovnog puta.
Naš savet je besplatan !